No one see's me

04 December

Dödshjälp? Ännu ett ämne som disskuteras mycket om & om man ska införa dödshjälp eller inte. Jag tycker inte att man ens behöver disskutera, för mig är svaret uppenbart. Jag är för dödshjälp. Tänk dig själv att du är sjuk, du vet att du kommer att dö & har ont. Om du inte har ont är det antagligen för alla mediciner du stoppar i dig, som även kan göra att man blir groggy & en helt annan person. I den situationen tycker jag att det är självklart att en människa ska få välja dödshjälp. Man kanske känner att man har "levt klart", man har upplevt mycket. Att ligga & vänta på döden måste vara hemskt.
  Om personen däremot är dement eller något liknande tycker jag inte att man ska få dödshjälp. Dementa är oftast inte så klara i huvudet att de kan ta ett så stort beslut själva. Om personen däremot är klar i huvudet & vet vad det är som kommer att hända så tycker jag att det är självklart.

Många tycker att det är så orättvist mot de anhöriga & man förstår ju att de vill ha kvar sina nära & kära i livet. Att de tar ett beslut att de vill dö måste vara svårt att acceptera. Man måste tänka sig in i den sjukes situation, vad det är för liv att leva då man vet att man kommer att dö inom en viss tid & förmodligen äta en massa mediciner. Jag tror inte att man önskar någon det, speciellt inte någon man älskar & håller av.
   Jag tycker att många borde tänka om angående dödshjälp, tillåt det!

xo xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0