080408 - This is my fate

Ikväll har jag kommit fram till att min kondition är sämst någonsin, den finns ju inte ens! Jag måste verkligen ändra på det här, tur att Sebbe vill springa med mig varje helg. Min räddning, haha. Sen ska jag ju faktiskt köpa träningskort på Friskis. När det nu blir...

Imorgon är det föreläsningar hela dagen, jag börjar dock inte förrens 10.30. Hur skönt som helst verkligen! Jag gillar min profilkurs, jag har en bra känsla. Jag måste erkänna att jag är lite rädd inför vårt studiebesök nästa vecka, vi ska till ett hospice i Lidköping. Ett hospice är dit man kan få komma när man vet att man inte har så lång tid kvar att leva. Jag är livrädd för att jag ska se någon som ligger där på ett rum, på dödsbädden. Jag har aldrig upplevt något sådant, det är skrämmande.

Jag vill inte bli gammal! Jag vill inte sitta på ett äldreboende & inte kunna ta hand om mig själv, sköta hygien osv. Jag vill inte bli så hjälplös, så beroende av att någon finns där & hjälper mig. Tänk när min man inte finns längre & jag är där helt ensam... Jag är livrädd.

Nu ska jag lägga mig & läsa min bok. Jag ska försöka att somna supertidigt, det är min nya grej! Jag måste vara pigg & orka allt som ligger framför mig. Hoppas att solen skiner, då blir ju allt genast lite lättare :)

Jag måste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0