It's a beautiful day

04 December

Ja, jag gillar mitt jobb. Hur kan man inte göra det när man ser hur glada & tacksamma de gamla blir när man kommer & hjälper de? Det blir bara roligare & roligare, ju mer man lär känna de äldre. Min favorittant kallar mig alltid "mitt gull" & frågar hur det är med mig & vart jag varit när jag inte jobbat på ett tag. Sen ska man inte säga att det inte är personlig hygien & allt vad det innebär också. Visst, det är inte det trevligaste, men man vänjer sig. Någon måste ju göra det, eller hur? Tänk när du själv är gammal & någon hjälper dig. När du inte själv kan klara av det vi tar för givet. Mitt jobb är givande, det vågar jag påstå. Jag känner att jag kan gå hem med gott samvete & veta att jag hjälpt människor & gjort de glada idag :)

Idag blir det (hoppas jag verkligen!) fixning av mitt hår! Skulle även behöva klippa det lite, får se när det finns lite tid över till det. Måste även försöka börja lite med allt skolarbete jag har tagit med mig hem. But I wish I didn't have to.

Började dagen med skratt, min pappa är bäst! Han fick mig att få en bra start på dagen, det tackar vi för. :) . Best dad ever. Ska dock inte glömma bort mamma, låg & skrattade med henne idag med i deras säng medans vi planerade dagen.

Nu ska jag duscha & göra mig iordning.
xo xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0