On top of the world

090213 - Fredag

Fredag den 13:e, det känns ju bra. Egentligen så vet jag inte om jag tror på att det är en otursdag. Sist det var fredag den 13:e tog jag studenten & var så himla lycklig :)

Imorgon (idag) ska jag & min kära mor ta en heldag med varandra. Ska gå på stan & sånt, sen avslutar vi med att träna. Det kommer att bli så skönt, jag ska dock försöka att inte köpa något. Lycka till med det säger jag bara, haha. Att få träna lite ska i alla fall bli skönt!

Så äntligen har jag med ett "normalt" jobb. Nu hoppar jag inte bara in för ordinarie personal längre, nu är jag ordinarie :)  Fick se mitt schema i tisdags & det såg faktiskt helt okej ut! Dock så var det bara på 65% men min chef lovade att de skulle ändra så att jag får lite mera & det tackar jag för.

Just nu så sitter jag & tittar på tatueringar igen, jag är så sugen! Jag vill så gärna men samtidigt så är jag rädd att jag ska ångra mig. Har 3-4 olika förslag;
Vivere memento - Glöm inte att leva 

Dum spiro spero - Medan jag andas/så länge jag lever hoppas jag

Vive hodie - Lev idag.
Ad astra per aspera - Till stjärnorna genom svårigheter
Så om jag slutar fega & väljer att tatuera mig så blir det någon av dessa ovan & även en lite fjäril, eftersom att det är en symbol för livet. Nu kommer jag antagligen att sitta & titta på ännu fler tatueringar & sen fega ur ännu en gång. Det vore typiskt mig :)

Nu måste jag sova i alla fall, tiden flyger iväg!

With love,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0