Is love alive?

Torsdag, 19 November

Nu har jag riktat in mig på ett par nya skor, en modell som jag letat efter sen förra vintern typ. Så, ska kika efter dem på stan imorgon & om dem finns så, följ med Sophia hem :)  Jag visar bild sen, om de nu finns.

Idag var det jobb igen, skittiden 17-21. Känns så sjukt onödigt att jobba då. Fast iofs, jag satt väl mest & drömde om min framtid tror jag. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra? Drömmen om att bli sjuksköterska, jobba inom vården & med barn har funnits i många år nu. Det har verkligen vart mitt yrke, det jag vart så säker på. Sen när man gick ut skolan & helt plötsligt skulle bestämma sig så var det inte så lätt längre. Jag var ett tag inne på hudterapeut, det hade vart sjukt kul! Undrar mest om jag skulle tröttna på det efter ett tag? Om jag skulle vilja fila folks fötter & sånt som ingår i jobbet?
Jag vet ju i alla fall att sjuksköterska, det är ju något jag verkligen är intresserad av. Det känns som att jag vill bli barnmorska & jobba på BB eller barnsjuksköterska & jobba på BVC. På BB, fatta att vara med, hjälpa till & se allas glada miner då man hjälper dem med det bästa i hela deras liv? Att se det miraklet varje dag.. Sen att vara på BVC vet jag ju hur det är. Just att få följa de små pluttarna från att de är småsmå bebisar tills 5 år gillar jag verkligen. Sen så är ju frågan, hur ofta kommer ett sånt jobb upp & hur många söker det inte då?

Gud vad långt det där blev, haha :)  Inte alls meningen, kände bara att jag var tvungen att skriva av mig det. Blir nog SSK Sophia!

Gårdagskvällen var i alla fall trevlig, som vanligt. Kände dock att jag inte var 100 glad & det vet jag varför. I alla fall, jag försökte ändå att vara glad & fick mig en hel del skratt. En bra känsla också, sån man får när man umgås med folk man trivs med ni vet?

Den privata bloggen är uppdaterad nu i alla fall, bara massa struntprat men ändå :)

Just nu taggar jag inför spinning kl 12 imorgon, köpa skorna (haha) & fixa klart alla papper jag behöver inför våren! Förresten, håll tummarna för mig med! Gäller något jag har vart inne på lite, hade vart sjukt mysigt & ligger perfekt med.

With love,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0