Bröllop

16 November

Sitter just nu & tittar igenom bröllops-häftet som vi fick på min mosters bröllop & kommer på mig själv att sitta & småskratta åt vissa saker. En del saker i häftet är ganska grova, min morbror som vart i farten, men dock så roliga! Finns bland annat en bild på min mosters man A, brevid bilden står det "Bonde söker fru", stämmer så bra till bilden! Han ser faktiskt ut som en bonde där, haha.

Sagt om A, från okänd "ser bra ut men ingen som man vänder sig om efter på gatan"

"Han har inte kysst mig än, men jag har fått imma på glasögonen ett par gånger"

Finns en massa roliga sånger med, bla Mors lilla Olle som gjorts om till en sång om A:s färdigheter i köket.

En sak som jag pikade A för var:     
             Föreningsnytt
Svenska toffelhjältarnas förening håller
årsmöte månd. 17/9 kl. 19.00
(Obs! Samling i smyg)
Vårt motto "en toffelhjälte är en man
som vet vad HON vill"

Sen fanns det såklart en gästpresentation, såhär stod det om min familj:
Pappa: Ingenjör resande i "fejkben". Är ofta ute & cyklar.
Mamma: IT-kunnig, sångbegåvad förskolelärare. Trampar på så gott hon kan.   (hmpf, IT-kunnig?)
Bror: Datakunnig Chalmist. Soldyrkande sportatlet.      (soldyrkande sportatlet, kunde de skrivit något bättre? haha)
Jag: Bankerys Greta Garbo: gömmer sig gärna bakom mörka solglasögon. Läser omvårdnad   (italien-resan?)
S: Flitig på gymmet.

Min brors var dock bäst, ni som känner mig & min familj vet om hur gärna min bror tränar & hur brun han är eftersom att han älskar solen. Haha, :) .

Innehöll även brev till B.O (Bröllopsombudsmannen) där min morbror hade skrivit ihop frågor som tolkades som väldigt snuskiga när man började läsa. Dock roliga :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0