080429 - It can not wait

Underbar dag, sista dagen innan 4 veckors praktik! Helt underbart med andra ord. Ett litet minus för den långa dagen men det klarar jag av. Sista lektionen är ju trots allt massage :)

Jag blir så himla glad av det här vädret! Det känns som att nu vaknar man till liv igen & allt blir så mycket bättre. Nästan allt i alla fall, matten & det där finns ju kvar. Jag måste ägna tid åt studier. (hur jag nu ska lyckas med det...)

Nu ska jag ha lektion, metodträning! Det innebär bara massa roliga saker som venprov, blodtryck, blodsockersprov & sånt man kan ha nytta av ute på vårdcentralen. Fast det är ju lite annorlunda att sticka en riktig människa i armen än mot en docka. Det är dock mycket roligare att ta venprov på någon patient :) . Jag är verkligen en nörd, op-nörd, usk-nörd (46 dagar!!) & förhoppningsvis ssk-nörd.

Gå ut & njut av solen nu för sjutton!

image67

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0