080709 - Hold on

Dagen började med att jag satte mig i bilen upp till Norrköping. Ingen speciell stad alls, mycket affärer vi hade hemma. Lite kul var det i alla fall & jag kom därifrån med en bikini som jag inte bestämt mig för om jag tycker om än eller inte.

Direkt till jobbet, just då fattade jag inte varför jag satt upp mig på en extra-tur. Det gick bra i alla fall & jag satt ett tag i massage-stolen idag igen. Min rygg gör så himla ont! De ville att jag ska jobba denna helgen också.. Tjatar som bara den, det är min enda lediga helg för sjutton! Tror de verkligen att jag vill gå upp kl 06 då för att jobba på ett äldreboende? Nejtack, det tänker jag inte göra. Jag har gjort mina helger.

Sitter just nu & pratar med Sandra, mycket bra :) . Tur att hon finns den damen, vem skulle jag annars ha så kul med? Prata om alla konstiga saker som händer runtomkring & sedan skratta åt det. Jag är glad att jag har henne.

Haha, måste skriva en kul grej som hände idag på jobbet. Vi i personalen satt & fikade, två av de äldre satt med oss. En av tanterna brukar inte prata så mycket, är verkligen mini & har sån där gammal gaggig röst. Bredvid henne sitter en av mina arbetskamrater, N. N äter ett äpple.
Tanten -Kan jag få ditt äpple?
N -Är du hungrig?
Tanten Nej.
Sen går det en stund, tanten sitter lite tyst.
Tanten -Kan jag få ta en tugga av ditt äpple?
N - ....
Tanten -Är du snål?
Här börjar vi skratta men det roligaste har inte kommit än.
Tanten -Kan jag få ta ett bett?
N -...
Tanten -Snålis! ..... Äpple som är så gott.
Nu sitter vi alla 4 i personalen & skrattar som bara den. Sen när hon väl fick sitt äpple ville hon spara det tills ikväll, haha. Det låter kanske inte så kul nu men de som jobbar med äldre kan nog förstå hur kul det egentligen var :) . Ibland trivs jag med mitt jobb men bara ibland.

Imorgon blir det jobb igen, 16. Innan det ska jag dock träffa Sebbe, :)

Kommentarer
Postat av: Tekoppen

Jag skrev: Vem är Sharlet Sokel ? :)

bara,

2008-07-09 @ 15:24:00
URL: http://sokel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0