I'm so starstruck

090208 - Söndag

Ännu en helg är över, varför går tiden så fort? Jag ser dock fram emot veckan som väntar mig, kommer att få besked om vissa saker & som det ser ut nu så blir det positiva besked till mig :)

Igår var det kalas i Värnamo, ena kusinen har blivit 15. Moppe alltså, äntligen så har vi fått våran blåa raket såld. Haha, min bror kom på namnet blåa raketen. Sötast var ändå lilla F, som alltid står hon i centrum. När vi kom hem såg jag på lite film, pratade med några jag tycker om & sen var det dags att sova.

Idag har jag varit duktig & dammsugit hela huset! Har även städat båda toaletterna, jag är så duktig. När jag själv vill alltså, haha. Hade lovat mamma & när hon såg att jag gjort det blev hon glad, det är bra. Det gäller att hålla dem nöjda, då får man något tillbaka också.

Ska snart göra mig iordning & sen ta mig in till stan. Det blir ev. bio, Valkyria om jag får välja. Har hört att den är bra, speciellt om man är intresserad av förintelsen, which I am :)

Jag & mamma var ute & körde lite för en stund sen. Hon tycker att det går riktigt bra, nu måste jag plugga teorin. Förra söndagen övade vi lite på dragläget & det gjorde vi idag. Som tur är så gick det utan några som helst problem, både jag & mamma blev förvånade över hur bra & lätt det gick. Vi pratade även lite om hur jag ska göra med körskola, ska jag ta en intensiv kurs eller inte? Jag har ju varit inne på det men om man samtidigt arbetar så vet jag inte om det blir lite väl mycket. Jag ska i alla fall ta mitt körkort snart, jag har ju fått mammas gamla passat :)  Bättre än ingenting, speciellt om man börjar kl 07 på andra sidan Vättern.

Nu ska jag kila uppåt & fixa mig.

With love,




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0