I wanna lay down

090315 - söndag

Det är en trött Sophia som skriver detta. Efter att ha åkt på magsjuka (tack gamlingarna på jobbet, jo men verkligen!) som många andra så väntade en helg på Lindgården. Ska dock inte få någon att tro att jag klandrar de äldre för att jag blev sjuk, det är mitt val att jobba där & jag vet om riskerna då det går någon smitta.

I alla fall, sov kanske 5½ timma inatt, klockan ringde några minuter innan alarmet. Jag trodde seriöst att jag aldrig ens somnat. Så jag var väl sådär sugen på att gå upp kl 05 en söndag men det gick! Jobbet gick bra, ungefär som vanligt..

Helgen har varit lugn som ni kanske förstår, när man jobbar tidigt så orkar man inte så mycket annat :)

Efter att jag slutade så har jag bara tagit det lugnt, tittat lite på tv & så. Nu längtar jag efter att få krypa under täcket, stänga min ögon & sova! Imorgon är jag ledig, då kan jag lova att jag ska sova ut. Sandra undrade om jag ville följa med & träna kl 09 imorgon, är hon galen eller?! Jag gillar att träna men inte så tidigt.. Någon måtta får det väl vara, haha.

Förresten, måste berätta den äckligaste saken på länge! När jag gick upp imorse ser jag något stort ligga vid min laptop. Gissa vad? En äckligt stor spindel! I diameter ca 2-3cm. Ni som känner mig vet att jag verkligen är rädd för spindlar, nästintill fobi. Jag blundar & försöker glömma det jag nyss sett & går upp. Skriver en lapp till mor & far att de ska döda den, jag skulle aldrig våga det. När jag senare ringer från jobbet så har de inte hittat spindeln. Båda har varit nere & letat, jag har också kikat efter lite. Den är verkligen borta! Jag vill inte sova här inatt, är hur skraj som helst.. Äckligt va?!


Sjukt trött efter 8 timmars jobb, 5½ timmar sömn...



With love,

Kommentarer
Postat av: Valentina

Kul att du tycker det! :)

Jag klickade hem dom från nelly.com

2009-03-21 @ 17:02:34
URL: http://vallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0